فواید ابلیمو

فواید ابلیمو

وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید، یک لیمو را نصف کرده و آب آن را درون یک لیوان آب چکانده و میل کنید. فواید آب لیمو به خصوص اگر صبحگاه و به صورت ناشتا مصرف شود بسیار فراوان است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

فواید آب لیمو

افزایش انرژی

به گزارش گیاه یاب به نقل از «کر۲» تکیه کردن بر کافئین برای افزایش انرژی می‌تواند در درازمدت مشکلاتی را برایتان به وجود آورد که یکی از آنها اختلال در عملکرد غدد آدرنال است. برای افزایش انرژی در صبحگاه از آب و لیمو استفاده کنید.

تقویت هضم

یکی از فواید آب لیمو این است که معده را تحریک می‌کند تا مایعات گوارشی بیشتری تولید کرده و پریستالیس را تقویت کند. پریستالیس انقباضات عضلانی است که از طریق آنها غذا در دستگاه گوارش عبور می‌کند.

کمک به دفع مواد زائد

یک لیوان از آب و لیمو به کبد کمک می‌کند تا صفرای بیشتری تولید کرده و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. آب لیمو همچنین بعنوان یک ادرارآور خفیف عمل کرده و مصرف آن به افزایش دفعات ادرار کردن و در نتیجه دفع مواد سمی و زائد از بدن کمک می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی

لیمو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های مانند ویتامین ث است و همچنین در تنظیم کردن pH بدن بسیار موثر میباشد. اگرچه لیمو طعمی اسیدی دارد اما درون بدن همانند ماده‌ای قلیایی عمل می‌کند که برای بهبود سلامتی شما ضروری است.

پاکسازی کبد

با بیش از ۳۰۰ عملکرد مختلف، کبد یک عضو مهم و فعال در بدن ما انسان‌هاست. مهم‌ترین وظیفه‌ی کبد این است که مواد سمی و زائد را از خون خارج کرده و آن را تصفیه کند. کبد برای دفع مواد زائد نیازمند صفرا است تا بتواند مواد زائد را به روده ببرد. همانطور که اشاره کردیم یکی از فواید آب لیمو این است که تولید صفرا را افزایش داده و این خاصیت می‌تواند به روند پاکسازی کبد کمک کند.

راه‌کار لاغری

کبد همچنین نقش مهمی را در چربی سوزی ایفا می‌کند. این عضو از بدن متابولیسم چربی را تنظیم کرده، آنها را شکسته و به روده‌ی بزرگ ارسال می‌کند. میل کردن روزانه یک لیوان آب لیمو می‌تواند به روند چربی سوزی کمک کرده و در درمان سلولیت موثر باشد.

پوستی بهتر با آب لیمو

عمل سم‌زدایی با مصرف آب لیمو،از طریق نقاط خروج بدن که یکی از آنها پوست می‌باشد انجام می‌شود. در ابتدا شاید برای مدت کوتاهی آکنه خفیف را تجربه کنید، اما بعد از مدتی پوست‌تان شفاف و درخشان خواهد شد.

تامین آب بدن

لیمو مزه‌ی آب را دلپذیرتر کرده و سبب می‌شود تا شما بیشتر آب مصرف کنید. همچنین این نوشیدنی تقریبا بدون کالری است. پیشنهاد ما این است که در ابتدا با روزانه یک لیوان در صبحگاه شروع کرده و اگر از آب لیمو لذت بردید، در طول روز نیز آن را مصرف کنید.

مترجم: حسین حیدری
  • تعداد مطالب 127
  • تعداد نظرات 11
  • بازدید کل 24681